Zawsze kochałem różnorodność i skrajności, zarówno w mojej muzyce, jak i sztuce w ogóle. Tutaj udało mi się pogodzić te fascynacje i dzięki temu efekt jest tak niezwykły.
Tomasz Stańko
Jazzowa Jesień w Bielsku-Białej to święto muzyki, improwizacji i wolności. Festiwal od pierwszej edycji prowadził wybitny polski trębacz Tomasz Stańko. Programowym wsparciem służy nam wydawnictwo ECM. Na Jazzowej Jesieni występowały ikony muzyki jazzowej m.in. Ornette Coleman, Cecil Taylor, Maria Schneider Orchestra, Charles Lloyd oraz najważniejsi muzycy polskiej i europejskiej sceny jazzowej. Co roku na festiwal premierowy projekt przygotowywał Tomasz Stańko.
Przede wszystkim jednak Jazzowa Jesień to miejsce spotkań wizjonerów jazzu – mistrzów i młodych gniewnych sztuki improwizacji – przestrzeń namysłu nad tym czym jest muzyka i jej tożsamość: indywidualna, polska, europejska i ludzka.
Od roku 2018 Jazzowa Jesień w Bielsku-Białej nosi imię Tomasza Stańko. Festiwal jest naturalnym, żywym upamiętnieniem jego muzycznej filozofii oraz holistycznego podejście do sztuki.
Tomasz Stańko
Jazzowa Jesień w Bielsku-Białej to święto muzyki, improwizacji i wolności. Festiwal od pierwszej edycji prowadził wybitny polski trębacz Tomasz Stańko. Programowym wsparciem służy nam wydawnictwo ECM. Na Jazzowej Jesieni występowały ikony muzyki jazzowej m.in. Ornette Coleman, Cecil Taylor, Maria Schneider Orchestra, Charles Lloyd oraz najważniejsi muzycy polskiej i europejskiej sceny jazzowej. Co roku na festiwal premierowy projekt przygotowywał Tomasz Stańko.
Przede wszystkim jednak Jazzowa Jesień to miejsce spotkań wizjonerów jazzu – mistrzów i młodych gniewnych sztuki improwizacji – przestrzeń namysłu nad tym czym jest muzyka i jej tożsamość: indywidualna, polska, europejska i ludzka.
Od roku 2018 Jazzowa Jesień w Bielsku-Białej nosi imię Tomasza Stańko. Festiwal jest naturalnym, żywym upamiętnieniem jego muzycznej filozofii oraz holistycznego podejście do sztuki.
Aktualności
Tomasz Stańko, wypowiadając się jako dyrektor artystyczny Jazzowej Jesieni, opowiadał: – Zawsze kochałem różnorodność i skrajności, zarówno w mojej muzyce, jak i sztuce w ogóle. Tutaj, podczas tworzenia programu festiwalu udało mi się pogodzić te dwie moje fascynacje i dzięki temu efekt jest tak niezwykły. Artysta wielkim sentymentem obdarzył Bielsko-Białą i tutejszą publiczność. – To piękne, napełnione muzyką miasto. Od początku mojej kariery mam kontakt z tym miejscem – mówił.
To jeden z najmłodszych, ale już najważniejszych festiwali w kraju.
Gazeta Wyborcza
Artystyczna poprzeczka zawisła już tak wysoko, że wielką sztuką będzie ją jeszcze podnieść.
Kronika Beskidzka
Będziecie Państwo o tym koncercie opowiadać wnukom
Marcin Kydryński
po występie Charlesa Lloyda
po występie Charlesa Lloyda
Bielsko-Biała wyrasta na jedno z najciekawszych miejsc na jesiennej mapie jazzowej Europy
Newsweek
Jesień Jazzowa w Bielsku-Białej wyrasta na kultową imprezę
Dziennik
Bielsko-Biała ostro jazzuje
Polska The Times
Siłą Jazzowej Jesieni jest różnorodność i nieprzewidywalność programu.
Polskie Radio
Przygotowany przez Tomasza Stańko program gwarantuje wysoki poziom i doskonałych artystów
Onet.pl